سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب برج خنک کن مناسب - قیمت برج خنک کن

معرفیبرج خنک کن – شرکت مهتاب گستر

برج خنک کن یک دستگاه جهت کاهش دمای آب یا سیال در گردش با کم ترین قیمت و هزینه اجرایی می باشد. شرکت مهتاب گستر با بهره وری دانش روز جهانی کلیه برج های خنک کن کشور را تولید کرده و در اختیار شرکت های تهویه مطبوع، کارخانجات تولید چیلر، همکاران محترم و مصرف کنندگان نهایی قرار داده و اقدام به فروش گسترده به مشتریان و کارفرمایان به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها نموده است.

آشنایی با انواع برج خنک کن از نظر نوع عملکرد

·         برج خنک کن مدار باز

یکی از مرسوم ترین انواع پر کاربرد برج خنک کن نوع مدار باز یا مرطوب (برج خنک کن تر) قلمداد شده که در دو شکل مکعبی و مخروطی طراحی و ساخته می شود. این مدل با عملکردی یکنواخت در فصول مختلف تابستان و زمستان توسط ارتباط مستقیم آب داغ با هوای خشک باعث خنک تر شدن آب می شود. آب توسط نازل های اسپری کننده برج خنک کن بر روی پوشال های خنک کننده (پکینگ های برج خنک کن) پاشش شده و هوا نیز با گذر از میان پکینگ های برج خنک کن گرمای آب را جذب و به بیرون انتقال می دهد.

·        برج خنک کن مدار بسته

نوع دیگری از انواع برج های خنک کن نوع مدار بسته به شمار می آید که وابسته به نوع کارایی به دو دسته خشک و هیبریدی تقسیم بندی می شود. برج های خنک کن خشک با تماس کاملاً غیر مستقیم هوا با جریان آب داغ در کویل های فین دار سبب کاهش دمای این سیال می شوند. برج های خنک کن هیبریدی نیز با عملکردی مشابه و البته با پاشش یک سیکل ثانویه آب به خنک کاری این سیال گرم می پردازند و عملاً با عملکردی دوگانه وظیفه خود را انجام می دهند.

استفاده از برج خنک کن مدار باز یا برج خنک کن مدار بسته

برج خنک کن مدار باز بهتر است یا برج خنک کن مدار بسته؟ و در چه مکان هایی از برج خنک کن برج خنک کن مدار باز و در چه مکان هایی از برج خنک کن مدار بسته استفاده می شود؟

مسلماً پاسخ به سوال های فوق کمک به سزایی به انتخاب صحیح یک برج خنک کن در یک واحد صنعتی خواهد کرد. طبیعتاً برج خنک کن به منظور کارکرد خود همواره درصدی از آب (3 تا 5 درصد) تبخیر می نماید. در بسیاری از مناطق کشور تامین این میزان آب مخصوصاً در ظرفیت های بالای 100 تن تبرید دشوار و نشدنی است. بسیاری از کارخانجات صنعتی به منظور رفع این مشکل از سیکل بسته در خنک کاری آب مورد نیاز دستگاه های خود استفاده می کنند. پس اولین جایی که از برج خنک کن مدار بسته باید استفاده کرد زمانی است که تامین آب جبرانی برای مصرف برج خنک کن فراهم نباشد.

یکی دیگر از شرایطی که در کارایی برج خنک کن حتماً با آن مواجه خواهید شد بحث رسوب گرفتگی این تجهیز در نوع برج خنک کن مدار باز است. آب در گردش در یک منبع برودتی همچون برج خنک کن به دلیل تبخیر دائمی همواره با افزایش میزان املاح مواجه خواهد بود. افزایش میزان TDS آب سبب ایجاد گرفتگی در کندانسور ها، مسیر لوله ها و حتی خود برج خنک کن خواهد شد.

بحث رسوب زدایی از کندانسور تجهیزات صنعتی و همچنین تعمیرات ناشی از آن که گاهاً موجب از کار افتادگی کل سیستم خواهد شد امری بس مهم است. بسیاری از واحد های صنعتی به منظور جلوگیری از موضوع رسوب گرفتگی به اجبار با صرف هزینه بیشتر در خرید به سمت و سوی برج خنک کن مدار بسته هدایت می شوند. خب در پایان اگر واقعاً میزان تامین آب جبرانی یا رسوب گرفتگی برایمان اهمیت نداشته باشد بدون شک توصیه می شود که از نوع برج خنک کن مدار باز استفاده کنیم.

برج خنک کن

ابعاد برج خنک کن

برج های خنک کن در اندازه های کوچک سقفی تا سازه های بزرگ وجود دارند. آن ها می توانند تا 200 متر ارتفاع و 100 متر قطر داشته باشند. یا حتی به شکل  مستطیل تا ارتفاع 40 متر و عرض 80 متر باشد. برج های خنک کن کوچک تر در کارخانه ساخته می شوند در حالی که برج های خنک کن بزرگ در محل ساخته می شود. برج های خنک کن بزرگ قوس دار معمولا در نیروگاه هسته ای به کار می روند.

در ساختمان های بزرگ اداری، بیمارستان ها، مدارس و ... از یک یا چند برج خنک کن در سیستم تهویه استفاده می شود. در کل برج های خنک کن صنعتی بزرگ تر از سیستم های تهویه مطبوع می باشند.

نحوه مونتاژ برج خنک کن

مونتاژ یک بخش به معنای انجام کار های نهایی آن دستگاه می ‌باشد و تشکیل شده از قسمت ‌های مختلفی است که به طور کلی می ‌توان گفت مرحله بعد از جمع آوری و طراحی و تولید قطعات و تجهیزات برج خنک کن، مرحله سر بندی و دسته بندی آن قطعات می ‌باشد. می ‌توان گفت این مرحله تشکیل شده از دو بخش بسیار مهم است که با توجه به مدل و نوع برج خنک کن ارتباط مستقیمی دارد.

·        مونتاژ در محل نصب برج خنک کن پروژه

·        مونتاژ دستگاه در کارخانه یا کارگاه ساخت و تولید برج خنک کن

معمولاً تغییراتی وابسته به شرایطی همانند ابعاد برج خنک کن و ظرفیت برج خنک کن در کار مونتاژ ایجاد می ‌شود. نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد، ظرفیت ‌های بالای برج‌ های خنک کن است که تأثیر مستقیمی بر روی دو مورد فوق می ‌گذارد. به عنوان مثال ما مونتاژ برج‌ های خنک کن با ظرفیت بالای 500 تن تبرید را در محل کارخانه انجام می ‌شود. بیشتر برج ‌های خنک کن با ظرفیت 500 تن طراحی و تولید می ‌شوند و این امر به این دلیل است که تولید کنندگان سعی بر مونتاژ کلیه برج ‌های خنک کن در محل کارخانه یا محل نصب هستند.

انتخاب برج خنک کن مناسب

در انتخاب یک برج خنک کن مناسب عوامل بسیاری دخیل هستند که توجه به این عوامل می تواند ما را در انتخاب یک دستگاه برج خنک کن با راندمان بالا کمک کند. از مهم ترین عوامل می توان به دبی آب ورودی و خروجی، شرایط آب و هوایی منطقه (گرم و خشک، مرطوب، معتدل) و ... اشاره کرد.

محل نصب برج خنک کن

محل نصب برج خنک کن باید به نحوی انتخاب شود که فن های برج خنک کن قادر باشند حداکثر هوای آزاد را جهت خنک کردن سیال در گردش به داخل برج خنک کن هدایت کنند. در مواردی که ایجاب می کند بیش از یک برج خنک کن استفاده شود، محل نصب باید به گونه ای انتخاب شود که فاصله بین دستگاه ها مناسب باشد تا مانع از ورود هوای آزاد به داخل برج های خنک کن نشود. در صورت نزدیک بودن بیش از حد چند دستگاه برج خنک کن به یک دیگر دمای هوای مرطوب در اطراف برج های خنک کن افزایش میابد و باعث می شود راندمان برج های خنک کن به شدت کاهش یابد.

برج خنک کن

 

قیمت برج خنک کن

قیمت برج خنک کن با توجه به نوع این دستگاه و ظرفیت های مختلفی که طراحی و تولید می شود، متفاوت است. دستگاه برج خنک کن از اجزای ریز و درشت مختلفی تولید می شود که برخی از آن ها نمونه داخلی نداشته و وارداتی می باشند. در استعلام قیمت برج خنک کن باید به ویژگی های آن از جمله متریال و جنس بدنه برج خنک کن، ظرفیت و تناژ تبرید (تن تبرید مشخص کننده ظرفیت برج خنک کن می باشد)، برج خنک کن مدار باز (برج خنک کن مرطوب) و برج خنک کن مدار بسته (برج خنک کن خشک)، برج خنک کن مکعبی و برج خنک کن مخروطی و ... اشاره کرد. برای انتخاب یک برج خنک کن ایده آل با راندمان مناسب قبل از خرید با مشاوران فروش گروه ضنعتی مهتاب گستر در تماس باشید.

برج خنک کن مهتاب گستر

طراحی و تولید انواع دستگاه های صنعتی از جمله انواع برج خنک کنمتناسب با نیاز ها و در خواست های هر مشتری و مطابق با استاندارد های روز در شرکت ما انجام و کلیه محصولات به صورت مستقیم از کارخانه و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسد.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کنو قطعات برج خنک کن، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید دستگاه برج خنک کنو محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمتبرج خنک کن، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع برج خنک کنبه صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کنو دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کنو نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

برج خنک کن